Vi uftför Reparationer och programmering av motorstyrenheten växellådestyrenheten
Vi garanterar BILLIGA lösningar till alla problem! När det gäller reparationer och programmering av motorstyrenheten och växellådestyrenheten är vi bäst!
0762 477 457
Vi är specialister på bilelektronik och bilelektrik, med över 20 års erfarenhet inom reparationer av bilelektronik
Reparationer och programmering av motorstyrenheten och växellådestyrenheten
Vi reparerar alla motorstyrenheter samt växellådestyrenheter i personbilar, lätta lastbilar, jordbruksmaskiner, motorcyklar och båtar. Reparation av styrenheter tar vanligtvis 2-3 dagar. Ibland kräver reparationen av fordonets elektronik utbyte av delar som kan vara svåra att få tag på, då tar reparationen längre tid. Om du är osäker på ifall felet på din bil beror på en defekt styrenhet, kan du ringa oss och boka en tid för felsökning. Vi har den mest avancerade utrustningen på marknaden för. felsökning, diagnostik och mätningar. På så sätt undviker du dubbla reparationskostnader och undviker att. byta ut onödiga belar som faktisk är fungerande.
Hur man känner igen en trasig motorstyrenhet?
Vanligtvis pekar följande problem på en hög sannolikhet för skador på antingen motorstyrenheten eller växellådestyrenheten, vilket kräver reparation eller utbyte.
– Avsaknad av OBD-kommunikation med motorstyrenheten eller växellådestyrenheten.
– Intert fel i ECU (Engine Control Unit). Motorlampan lyser.
– Fel i styrenhetens mjukvara, varningssymbolen ”check engine” eller en spiral lyser på instrumentpanelen
– Problem som endast uppkommer när motorn är kall eller varm.
– När motorstyrdonet blir hett dör bilen.
– Limp mode, även känt som nödläge, kan ibland aktiveras även om det inte finns några DTC-felkoder.
– Fel i kommunikationen på CAN BUS, K-LINE eller LIN BUS.
– Startspärrsproblem, fel i immobilisatorsystemet. Varningssymbolen lyser.
– Motorn startar inte.
– Tändningsfel, motorn går ojämnt.
– Kontinuerlig eller periodisk avsaknad av tändning på en av cylindrarna.
– Motorn stängs av under körning.
– Spänningssprång på sensorer eller batteri.
– Internt fel i styrenheten som resulterar i att motorn fungerar korrekt, men varningssymbolen ”check engine” lyser, eller att motorn fungerar korrekt, men felet kan inte raderas.
– Det förekommer fel relaterade till tändspolen, gasspjäll, gaspedalen, bränslepumpen, luftflödesmätaren, fläkten, fel i EGR-ventilen, fel i AdBlue-systemet och fel i NOx-systemet.
Är det lönsamt att reparera motor eller växellådestyrdon?
Ja, reparationen är lönsam. Auktoriserade serviceverkstäder erbjuder inte reparation av styrenheter eftersom det ekonomiskt sett inte är lönsamt för dem. De föredrar att sälja en ny motorstyrdon eller växellådstyrdon, vilket kostar flera gånger mer än kostnaden för reparationen.
Kan alla styrenheter repareras?
De flesta motorstyrenheterna som vi får från våra kunder blir reparerade. Ibland tillåter dock skadorna inte reparation. Detta inträffar när ECU-kretskortet har bränts ut eller utsatts för långvarig vattenskada. I sådana fall har vi färdigheten att antingen programmera en annan begagnad styrenhet till bilen eller klona motor- eller växellådsstyrenheten genom att överföra det ursprungliga processorinnehållet till en begagnad styrenhet från en annan bil.
Hur reparerar man en motorstyrenhet eller växellådsstyrenhet?
Reparation av styrenheten är inte en lätt sak. Ibland, när skadan är liten och endast orsakad av lätt fuktighet, kan man göra det själv. I sådana fall innebär reparationen oftast att man tar bort det gröna pulvret, som kommer från oxidationen av kopparkomponenterna i styrenheten. Kom ihåg att detta gröna pulver är ledande och är oftast det som orsakar intern kortslutning hos de elektroniska komponenterna i den reparabla styrenheten. Man behöver dock veta hur man öppnar motorstyrenheten och växellådsstyrenheten.
Vi erbjuder våra tjänster till alla bilmärken samt bilmodeller
Vi kan reparera allting som har med bilelektroniken i din bil att göra, oavsett bilmärke!